poniedziałek, 10 listopada 2014

Mixed media, czyli z czym TO połączyć... cz.1

MIXED MEDIA...

      Niejeden się zastanawiał: co to, kurczę, jest? Sama nie wiedziałam, przyznam szczerze!
A okazało się, że to łączenie różnych materiałów w kupę! Ale mi to... To nie można było tego po naszemu nazwać? No tak, ale jak???

Jako, że naszym ulubionym materiałem jest polimer (zgadzacie się?), to pada pytanie: Z czym to cholerstwo cudowne połączyć, żeby świetnie wyglądało lub było ciekawe i oryginalne?

Masa polimerowa jest niezwykle wszechstronnym materiałem. Możemy z niej stworzyć praktycznie wszystko, co nam przyjdzie do głowy :) i ...możemy ją łączyć z różnym materiałami, ozdabiać przeróżne przedmioty, jak ramki na zdjęcia, szklane, ceramiczne i metalowe naczynia, słoiki, świeczniki, skrzyneczki, pudełeczka, okładki (o, tak! :)

W tym artykule chciałybyśmy zaprezentować Wam (lepiącym, czy też nie :) kilka przykładów, pomysłów na to, jak kreatywnie można łączyć modelinę z innymi mediami.

Modelina i metal: tutaj dowolność "montowania" jest ogromna :) Druciki, zawieszki, koraliki, przekładki, łańcuszki, trybiki z zegarków(!)… itd, itp. Wlepiamy, wklejamy, zatapiamy, przeplatamy.. Multum możliwości, a wszystko zależy tylko od naszej wyobraźni :)

Po lewej: wisiorek z użyciem metalowych elementów z zegarków, po prawej wire wrap :)

Warto tu również wspomnieć o metalowych płatkach (srebrnych, złotych, miedzianych…), które np. "sprasowane" z masami polimerowymi dają bardzo ciekawe efekty (sztuczne "kamienie", "minerały").

Mokume gane z płatkami srebra oraz z użyciem markera.  


Tekstylia. Czyli materiał, koronki, wstążki, włóczki...
Łączenie modeliny  z tekstyliami jest również bardzo popularne, np. w lalkarstwie. Masa polimerowa idealnie nadaję się do tworzenia oczek, całych twarzy, rączek, guzików.. , które rewelacyjnie prezentują się z różnego rodzaju futerkami, tkaninami, tasiemkami.


Pająki 3w1: modelina, druciane nóżki i odwłoczki pokryte strzępkami włóczki :)

Kosmate jeżyki, również obklejone włóczką.

Natura. Czyli zatapianie roślin, zwierzaczków (czasem!) , patyczków, wykorzystywanie łupinek, kamyków, muszelek, nasion, herbaty. Mieszanie modeliny z pachnącymi przyprawami (cynamon, wanilia) również daje ciekawe efekty :)

Prawdziwe, motyle skrzydełka zatopione w fimo liquid 
(żaden motylek nie stracił życia, aby mogły powstać te kolczyki.. został znaleziony zasuszony w ogródku ;)


Na koniec jeszcze kilka różnych przykładów mixed media, bowiem post ten ma kilka matek :)

  
Po lewej kompozycja z użyciem pudrów (tu srebrny Fimo), po prawej odcisk z użyciem naturalnych gałęzi i farby akrylowej.


 
Tekstura przypudrowana


 
Po lewej wire wrap (mało spektakularny, ale wrap ;), po prawej skiner blend z pieprzem - ciut natury :)

     
Po lewej: fragment okładki wykonanej z modeliny z wazonikiem ze szklanych mikrokuleczek i flakonikiem z koralika, po prawej: skorupa żuka "nafaszerowana" koraliczkami ;)


      To jedynie przykłady, namiastka.. niewielki ułamek tego co można z modeliny stworzyć i z czym ją połączyć :) Do tematu jeszcze wrócimy ;)

A jak Wy bawicie się z modeliną? Macie jakieś swoje pomysły, sposoby łączenia modeliny z ..no właśnie.. z czym jeszcze? Piszcie w komentarzach :)

c.d.n.



12 komentarzy:

  1. Jeny genialny post! Fajna jest ta bransoletka z odciskami liści i gałezi ^^. Ja jeszcze nigdy nie próbowałam z niczym łaczyć modeliny, ale chyba czas zacząć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że tak :) I koniecznie podziel się rezultatami :)

      Usuń
  2. Świetne pomysły. Mam tylko pytanie. Jakim klejem przykleić włóczkę do modeliny? Klejem do papieru, do drewna, czy może jakimś specjalnym do modeliny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej użyć płynnej modeliny czyli liquidu ale można eksperymentować chociażby z Vicolem albo Mode Podge z dobrym skutkiem :)

      Usuń
    2. Ja tam leciałam na tych pająkach Magikiem! :-) I też dawał radę! :-)

      Usuń
  3. Ja kiedyś próbowałam lepić z modeliny różne rzeczy, ale jak zobaczyłam jakie cuda z modeliny robią niektórzy, to mnie zatkało bo moje "dzieła" to wyglądają jakby je robiło dziecko z przedszkola. Post świetny, nawet nie wiedziałam, że można robić takie rzeczy :)
    http://stylicel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, świetne prace :D tylko nurtuje mnie, skąd wytrzasnęłaś te trybiki? Sama próbuję z nich coś zrobić, jednak na razie, nigdzie żadnego znaleźć nie mogę.........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście wyciągnęłam je ze starych zegarków ;) (mechanicznych koniecznie, bo w tych na baterie nic ciekawego nie ma ;) Ale widziałam, że czasem można takie części kupić na allegro :)

      Usuń
    2. Trybiki dostaniecie tez w Retro Kraft Shop-ie... I inne cuda! :-)

      Usuń
  5. Super post! Odnośnie złomu z zegarków :) Polecam przejść się po zegarmistrzach w Waszej miejscowości. Mają sporo tego.

    OdpowiedzUsuń
  6. A te motyle skrzydełka w liquidzie są WOW mega!

    OdpowiedzUsuń

To tylko chwilka, napisz słów kilka :)